Monday, October 31, 2011

.Handphone Revolution.

Tajuk entry di atas mcm matrix revolution kann. Hahahahahha. Hari ni nak crita pasal saya punya hanphone revolution. Im sure readers kat luar pernah mengalami perkara begini kann??? Perkara apa?? Alaaa. Yang tukar2 hp bla x nk pakai tu. Saya seorang yg sangat gila gadgett okayy. Saya x suka mencampurkan semua fungsi. Sbg contoh, hp hanya utk hp, psp hanya utk game, ipo hanya utk lagu and camera hny utk gambar. Begitu lahh saya.. Sekarang, kita ke segmen seterusnya. (Ecehh... macam rancangan tv la pulakk.


Tahun 2002 punya handphone (Masa ni i standard 6):

Handphone ni orang kata handphone baling anjing skrg tp dulu kira mcm hot sale tauu. Jangan main2. Haha

Tahun 2003 punya:

This phone is also known as nokia butterfly sbb keypad dia mcm butterfly kann. I punya cover glow in the dark dulu and sangat senang nk crk bila bilik gelap.


Tahun 2005 punya:

This is the first coloured hp yang i pakai. Kecik and sgt cantik. Dekat tepi screen dia rupanya glow in the dark jgkk. :)


Tahun 2006 :

People called this phone as disco phone because of the lampu kat tepi phone. When u play a song or sms or call masuk, lampu tu akan ada lampu(haha. my bm was not so good act).



Tahun 2007 :
Handphone ni my dad belikan sbb design sgt cantik. Pernah dgr x handphone fragile?? handphone ni sangat kena jaga okayy. Xboleh kasar2. Nant scratch sana, scratch sini. Ini lah last i pakai hp yang cantik sbb saya seorang yng suka mencampak handphone saya ke katil. Terma Kasihh.



Tahun 2008:

Tahun baru hbs sekolah and nafsu dah semakin besar. Tahun ni saya banyak kali tukar handphone. X tau kenapa tp nafsu sgt besarr. Dah hbs sekolah kannn, sangat mengada and berlagak. Haissshhh.Tp saya tak kerja. Ini semua tajaan. :)



Handphone ni my mum belikan kat maxis centre pastu x sampai 6 bulan, tukarr pulak dgnn :

This is the best express music kann. Dia punya sound mmg superb and slide mmg best. Mmg puas hati pakai laa. X rugi beli. :)


Tahun 2009 :

And of course, sekali lagi, designn yang pentingg. Hahahahaha. Handphone ni x lama. Cuma bertahan 4 bulan je sbb my ex bf hadiah kan hp (di bawah) sempena bday yang ke 19
:
Handphone ni i pakai paling lama. been sing this hp for 2 yrs. Sangat puas hati. I suka function dia. I suka hp yg ada dictionary and this handphone sgt best. Yang penting, boleh synchronize dgn email pun dah okayy. Tp handphone ni hilang and i x suka org yang curi tu. Huhhhh (Tbe2 mcm sedih pulakk)

Tahun 2011 :

Mengubat kekecewaan dgn beli N97. Lagi sekali! Saya beli sbb design. Saya suka gadget sbb design ye semua. Haha. Jangan jd mcm saya. Handphone ni hilang masa midnite muvee dgn ex bf ye. Tq so much kepada siapa yang ambik. :)

Dan yang paling latest sekali adalahhhhh :
This is my new baby for now. I love the function. ada bbm, whatsapp and boleh dload application and boleh update blog thru bb. :)


P/s: Entry di atas bukan lah sekadar hendak menunjuk. Sebenarnya, dlm hidup ni kita kena ada kemajuan. Kita kena maju setapak demi setapak. Insya-allah akan berjaya. Berusaha dengan lebih gigih lg. (wahhh. Dah mcm pm tauu)

0 comments: